Verkkosivut yrityksen markkinointiin verkossa

Yrityksen markkinointi on viestintää asiakasehdokkaillesi. Yrityksen markkinointiin rinnastetaan kaikki, mitä yrityksestäsi kantautuu ulkopuolisten tietoon, olivatpa he asiakasryhmääsi tai ei. Markkinointi on laaja alue, ja vaikuttaa yrityksesi menestykseen.

Verkkosivut ovat nykypäivänä monen yrityksen päämarkkinointialusta. Nykyään tieto haetaan verkosta ennen ostopäätöstä. Tiedon luokse hakeudutaan ensisijaisesti yrityksen verkkosivuille, joka on samalla paras paikka saada mielikuva yrityksestä ja heidän palveluistaan.

Kun asiakas laskeutuu yrityksen verkkosivuille, laatumielikuva on luotu alle silmänräpäyksessä. Yrityksen markkinointia ajatellen yrityksen verkkosivut täytyy olla kunnossa. Jos firman sivut ei toimi mobiilissa, ulkoasu on 90-luvun henkeen, tai uusinta tietoa ei ole saatavilla… jos kyseessä on yhtään merkityksellisempi ostos, niin useimmalla asiakasehdokkaalla alkaa tässä vaihessa kiinnostaa vaihtoehtoiset toimittajat ja poistuvat vähin äänin paikalta.

Verkkosivut ovat tärkeät yrityksen markkinoinnin kannalta useammastakin syystä. Tässä tärkeimmät pointit:

  • laatumielikuvan luonti
  • hyvät verkkosivut on toimiva asiakaspalvelija
  • luottamus herää jos verkkosivut kunnossa

Verkkosivut markkinointivireeseen

Kuinka sitten saada paras markkinointiteho irti yrityksen verkkosivuista?

Aivan ensimmäinen asia on sivujen sisältö, eli viesti asiakkaallesi. Viestintä täytyy olla kunnossa, ja sen täytyy kohdistua kohdeasiakkaaseesi. Jos yrität myydä tuotettasi kaikille, se on toden näköisesti niin geneeristä, että se ei kiinnosta lopulta ketään. Mieti siis kuka on kohdeasiakkaasi ja mitä hän arvostaa.

Toinen asia verkkosivuilla markkinointitehoa lisäämään on visuaalinen ilme. Ulkoasun tulee olla selkeä, edustava ja helposti käytettävissä. Jos elementtien asettelu on vinksallaan, eikä sivut skaalaudu mobiiliin, kannattaa harkita ulkoasun uudistamista.

Kun perusasiat on kunnossa, paranee mahdollisuudet menestyä huomattavasti.